Tym razem przyjrzymy się 10 popularnym planom odchudzania – ich zaletom, niedociągnięciom oraz temu, czy są odpowiednio dopasowane do Twoich celów zdrowotnych.

Wielu z nas mówi, że należy przejść na dietę, rozpocząć (lub wznowić) dietę w nadziei, że ich plany nie pójdą na marne. Aby zrozumieć te wszystkie dobre intencje, przedstawiamy listę 10 najpopularniejszych diet, które przetrwały próbę czasu i pomogły wielu osobom skutecznie schudnąć.

Modne diety, powszechnie dostępne, ale czy warto je stosować?

Jeśli chodzi o modne diety, nietrudno znaleźć je w Internecie. Dieta niskowęglowodanowa, wysokobiałkowa? Jest ich tak wielu. Dlatego ważne jest, aby wybrać taki, który Ci odpowiada. Jednak najważniejsze przed podjęciem decyzji jest rozmowa z lekarzem.

Twój lekarz może sprawdzić wszystkie twoje schorzenia i przyjmowane leki, a następnie udzielić ci osobistych wskazówek dotyczących diety, która może ci pomóc. Niezależnie od tego, czy chcesz wypróbować dietę keto, paleo, Atkins, czy jakąkolwiek inną dietę, lekarz może pomóc Ci określić, która z nich jest najlepsza, a która najgorsza dla Twojego organizmu.

  • O czym myśleć przy wyborze diety?
  • Czy kiedykolwiek byłeś na diecie?
  • Czy możesz trzymać się ścisłej diety?
  • Jaka dieta działała na Ciebie w przeszłości?
  • Co sądzisz o swojej diecie: psychicznie, fizycznie i emocjonalnie?
  • Czy lubisz gotować?
  • Czy potrzebujesz wsparcia dietetycznego od grupy?
  • Czy lubisz korzystać z pomocy online?
  • Lubisz chodzić na spotkania grup wsparcia?
  • Czy Twój budżet pozwala na specjalne suplementy diety?
  • Wolisz korzystać z poradni odchudzających?
  • Czy możesz, bez spożywania specjalnych potraw lub napojów dietetycznych?
  • Czy ogranicza Cię stan zdrowia?

Co najważniejsze, warto wiedzieć, że szybka utrata wagi nie jest zrównoważona. Diety opracowane w celu szybkiego schudnięcia nie są zdrowe i prawdopodobnie przybędziesz na wadze, gdy zaczniesz normalnie jeść. Diety oparte na założeniu, że nie musisz ćwiczyć, nie są najlepsze dla ogólnego stanu zdrowia. A jeśli nie możesz do końca życia przestrzegać modnej lub popularnej diety, najlepiej tego nie zaczynać.

10 najsłynniejszych modowych diet wszechczasów

Jeśli nadal szukasz najlepszego planu żywieniowego dostosowanego do Twoich potrzeb i stylu życia, jeden z tych 10 może być właśnie dla Ciebie.

Dieta South Beach

Dieta została opracowana przez kardiologa z Florydy, dr Arthura Agatstona, który chciał chronić swoich pacjentów przed poważnymi chorobami, takimi jak choroby serca i cukrzyca. Dieta South Beach jest jedną z najpopularniejszych diet, która podkreśla znaczenie kontrolowania głodu poprzez jedzenie przed wystąpieniem głodu. Ludzi tutaj zachęca się do przerwania typowego cyklu „przejadania się i przyrostu masy ciała” poprzez ograniczenie złych węglowodanów i skupienie się na chudym białku, białkach o niskiej zawartości tłuszczu i dobrych węglowodanach z pełnego ziarna, warzyw i owoców. Podczas gdy pierwsza faza diety jest ścisła, trzecia faza „utrzymania” ma być planem na całe życie, który pozwoli ci cieszyć się okazjonalnymi smakołykami przy zachowaniu zdrowej wagi.

Weight Watchers

Chociaż Weight Watchers ewoluował przez lata, zasady tej popularnej diety pozostały takie same: jedz zbilansowaną dietę, jedz z umiarem i jedz, co chcesz. Dieta wykorzystuje system punktowy do śledzenia tego, co jesz i zapewnia motywację poprzez lokalne spotkania wsparcia z ważeniami (możesz także uczestniczyć w „wirtualnych spotkaniach” online). Chociaż wysoki poziom elastyczności i pokusa może być dla niektórych trudny, od ponad 40 lat jest skuteczna i pozostaje jedną z najpopularniejszych diet.

Dieta śródziemnomorska

Jeśli kolacja z ryb i warzyw z lampką czerwonego wina wydaje się idealnym posiłkiem, być może dieta śródziemnomorska jest właśnie dla Ciebie. Ta zdrowa dla serca dieta obejmuje podstawowe produkty ludzi w krajach otaczających Morze Śródziemne, takich jak Grecja i Włochy. Z naciskiem na tłuszcze zdrowe dla serca (nienasycone i omega-3). Dieta jest bogata w skorupiaki, orzechy i rośliny strączkowe, owoce i warzywa, produkty pełnoziarniste i oliwę z oliwek, a także czerwone wino … z umiarem.

Dieta strefowa

Gwiazdy takie jak Jennifer Aniston mogą przyjść na myśl, gdy pomyślisz o diecie Zone Diet, która zakłada, że ​​zmiana w zbilansowaniu spożywanego jedzenia (głównie dodanie białka w celu zbilansowania węglowodanów z każdym posiłkiem lub przekąską) pomoże Ci stracić wagi, zresetuj metabolizm i zapobiegaj chorobom przewlekłym, takim jak choroby serca i cukrzyca. Jego proporcje wykorzystują rozkład „30-30-40”, aby pomóc kontrolować poziom insuliny i głodu, pozyskując 30% kalorii z białka, 30% z tłuszczu i 40% z węglowodanów. . Ludzie chwalą dietę strefową za różnorodność i łatwość, chociaż inni ostrzegają, że popularny plan diety może wydawać się restrykcyjny i ubogi w niektóre składniki odżywcze.

Dieta Atkinsa

Nowa rewolucja w diecie Atkinsa, stworzona w 2002 roku, nie jest już dietą na bekon i jajecznicę, a jest uproszczoną wersją oryginalnej diety, która równoważy chude białko z kontrolowanymi porcjami tłuszczu i zdrowych węglowodanów. To jedna z najpopularniejszych diet. Zaczynasz od zaledwie 20 gramów węglowodanów dziennie i co tydzień zwiększasz ich ilość. Podobnie jak w przypadku wielu innych diet, główną ideą jest zaprzestanie spożywania rafinowanej mąki i słodkich produktów, ale nawet produkty pełnoziarniste o dużej zawartości składników odżywczych nie są dostępne, dopóki nie osiągniesz fazy utrzymania. Zwolennicy diety zdają sobie sprawę z krótkoterminowej skuteczności diety Atkinsa i twierdzą, że jest ona łatwiejsza do przestrzegania niż innych diet, ale przeciwnicy zwracają uwagę, że tak naprawdę nie masz dobrze zbilansowanej diety, a zwłaszcza może brakować Ci wapnia. w niej.

Dieta paleo

W swojej najczystszej postaci dieta paleo lub „dieta jaskiniowa” dopuszcza tylko pokarmy, które ludzie jedli, gdy po raz pierwszy wędrowali po planecie pół miliona lat temu: ryby, chude mięso, owoce, warzywa i orzechy. bez skrobi. Warzywa bogate w skrobię, produkty mleczne, zboża i przetworzona żywność są zabronione. Dzięki prostym wskazówkom, skupieniu się na produktach bogatych w składniki odżywcze i naciskowi na ćwiczenia, dieta paleo zyskała wiernych fanów wśród tych, którzy twierdzą, że pomagają im nie tylko schudnąć, ale także zachować zdrowie. Jednak eksperci twierdzą, że długoterminowe wyniki nie zostały udowodnione, a dieta jest trudna do utrzymania.

Surowa dieta

Zwolennicy surowej diety uważają, że gotowanie, a tym samym rozkład enzymów, niszczy wiele korzyści odżywczych. Dieta ogranicza jedzenie do surowych produktów lub potraw gotowanych lub podgrzewanych w niskich temperaturach. Pozwala jeść tyle, ile chcesz, tak często, jak chcesz, o ile jest to surowe i wegetariańskie jedzenie. Chociaż zwolennicy tej diety chwalą skupienie się na świeżych produktach i unikanie przetworzonej żywności, wiele osób twierdzi, że dieta nie dostarcza składników odżywczych i jest trudna do utrzymania.

Diety pudełkowe

Jeśli zależy Ci na diecie, w której nie musisz myśleć o posiłkach w kontekście ich przygotowania, a jedynie jeść we właściwym czasie, może to być opcja dla Ciebie. Dzięki temu modnemu rozwiązaniu posiłki są przygotowywane i opracowywane tak, aby dostarczały tylko określoną liczbę kalorii dziennie w zależności od wieku i płci. Sukces w utracie wagi jest tutaj z pewnością możliwy. To prosty plan dietetyczny, którego powinieneś się trzymać, ponieważ wszystko jest przygotowywane tutaj bezpośrednio dla Ciebie i możesz to dostosować. Główną wadą jest jednak koszt posiłków paczkowanych.

Dieta makrobiotyczna

Dieta makrobiotyczna była niegdyś jedną z najpopularniejszych diet. Zaleca się spożywanie całej żywności zamiast żywności przetworzonej. Dieta zachęca również do zmiany stylu życia i zmiany nawyków żywieniowych. Posiłki składają się głównie z produktów pełnoziarnistych, owoców i warzyw, więc utrata masy ciała jest możliwa, ale istnieją zastrzeżenia, że ​​sztywne wytyczne tego planu utrudniają utrzymanie diety (i prawidłowej wagi), a nawet mogą prowadzić do niedoborów. odżywcze. Podobnie jak w przypadku wielu diet, ważne jest, aby przeprowadzić wiele badań przed podjęciem makrobiotycznego stylu życia i współpracować z dietetykiem, aby upewnić się, że wszystkie Twoje potrzeby żywieniowe zostaną zaspokojone.

Dieta wolumetryczna

Utrata masy ciała poprzez spożywanie mniejszej ilości kalorii przy jednoczesnym uczuciu satyny … Brzmi jak dieta idealna dla Ciebie? Więc spróbuj diety wolumetrycznej. Zgodnie z ich wytycznymi produkty zawierające więcej wody, takie jak owoce i warzywa, są zdrowsze, ponieważ mają niższą gęstość energetyczną niż produkty słodkie i tłuste. Dieta wolumetryczna to nie tyle modna dieta, ile podejście żywieniowe. Jest poparty rzetelnymi badaniami i zdecydowanie zaleca, aby żywność była nasycona. Jego wady obejmują nacisk na gotowanie w domu, co dla niektórych może być ogromnym utrudnieniem.

Give a Comment